Content Marketing

Bereik, bindt, converteer en behoud klanten

Content is king👑

Content marketing is een essentieel onderdeel geworden van de marketingstrategie van bedrijven en organisaties. Het belang van goede, converterende teksten en persoonlijke, professionele beelden is groter dan ooit.

Logisch ook: wie fans wil creëren moet een goed verhaal hebben. Duidelijk en aantrekkelijk gecommuniceerd richting de buitenwereld.

De basis van elke succesvolle marketingstrategie ligt dan ook in krachtige inhoud, en dit strekt zich verder uit dan alleen een mooi product, foutloze tekst of een goede profielfoto.

Je merk laten groeien dankzij sterke content

Het idee achter een contentmarketing-benadering is simpel: als je ervoor zorgt dat mensen jouw organisatie beter leren kennen, leuker gaan vinden en meer gaan vertrouwen, zullen ze uiteindelijk vaker bij jou kopen.

Luisteren naar de doelgroep in plaats van het enkel promoten van je producten is hierbij ontzettend belangrijk.

Floes Content Marketing helpt jou bij het leveren van waardevolle content die jouw doelgroep hun vragen beantwoordt, problemen oplost en inspireert.

Dit kan variëren van social media berichten en video’s, tot blogs en nieuwsbrieven. De focus blijft altijd op het bieden van toegevoegde waarde.

Klaar om een loyale fanbase op te bouwen?

Laten we dan eens kennismaken!

Ik help je graag met het creëren van een goed verhaal.

Klik op onderstaande buttons om mij te mailen, bellen of WhatsAppen!

Veelgestelde vragen

  • Met content bedoelen we alle methoden die je kunt gebruiken om waardevolle en relevante informatie over te brengen. Veelvoorkomende voorbeelden zijn berichten op sociale media, video’s, foto’s, nieuwsbrieven, blogs en nog veel meer.

  • Contentmarketing draait niet om producten, maar om de doelgroep. Welke vragen, behoeften en problemen hebben zij? Door die vragen te beantwoorden en oplossingen te bieden, zorg je ervoor dat jouw marketing niet langer als een hinderlijke onderbreking wordt ervaren, maar juist als een gewenste boodschap.

  • In plaats van direct te mikken op de verkoop van jouw product of dienst - wat vaak leidt tot afhaken van potentiële klanten die het gevoel hebben dat ze jouw product niet nodig hebben - focus je op het versterken van de merkbekendheid, het vergroten van de sympathie voor je merk en het opbouwen van vertrouwen. Dit bereik je door relevante (online) content aan te bieden die jouw potentiële klant echt wil lezen, zien en horen.

  • Omdat de moderne consument dagelijks wordt overspoeld met duizenden merkboodschappen, terwijl hun tijd steeds schaarser wordt. In deze overvloedige markt is het leveren van waardevolle en relevante content de enige route naar succes. Contentmarketing plaatst de behoeften van de doelgroep voorop en blijft daarom groeien in populariteit.

  • Grote en kleine organisaties wereldwijd investeren steeds meer in contentmarketing omdat het meetbaar bijdraagt aan verschillende marketingdoelen, zoals het vergroten van merkbekendheid, merkautoriteit en vertrouwen. Deze doelen resulteren direct in bedrijfsresultaat, zoals een verhoogde conversie, loyaliteit van klanten en omzetgroei.